Terug naar het begin

16 september 2018

Vandaag gaan we terug naar Negombo waar we onze reis in Sri Lanka begonnen zijn. Maar eerst even terug naar zaterdagavond. We besloten te gaan eten bij de Pasta Factory 🍕. Deze heeft zeer goede recensies op tripadviser dus ons kon niets gebeuren, althans dat dachten wij. We hebben er heerlijk zelf gemaakte pasta gegeten. Tot zover niets aan de hand.

Eenmaal in het hotel kreeg Berry wat pijn in zijn buik en om een lang verhaal kort te maken. Hij werd overvallen door reizigersdiarree en niet zo’n beetje ook. Het aantal keren hebben we niet bijgehouden maar hij zat meer op het toilet dan dat hij in bed lag. Hij liep zowel van onder als van boven leeg. Het was dus voor ons beiden een nachtje waarbij we niet veel geslapen hebben. Ook Hans had wat last van zijn darmen maar dat was halverwege vandaag weer over na een paar keer naar het toilet te zijn geweest. Overigens voelde Sunil zich ook niet lekker. Ook hij had wat pijn in zijn buik en hoofdpijn.

Vanmorgen kwam Sunil ons op tijd ophalen om naar Negombo te gaan. Gelukkig was onze reis via de highway wat de tijd aanmerkelijk verkortte om in Negombo te geraken.  Het was een vrij eentonige weg waar weinig bijzonders te zien was met uitzondering van een vrachtwagen die op zijn kop in de berm lag en die eruit getakeld werd. Aangekomen in het hotel heeft Berry de rest van de dag rust gehouden. Met wat bananen, thee en biscuit hebben we de diarree enigszins kunnen stoppen. Deze dag was dus een dag waar we weinig bijzondere dingen gedaan en beleefd hebben.

Ondanks dat we van onszelf kunnen zeggen dat we redelijk wat reiservaring hebben ✈️ is dat geen garantie dat je nooit eens reizigersdiarree krijgt. Het blijft oppassen wat je eet en dat we hygiëne goed in ogenschouw blijven nemen.

Hopelijk hebben we jullie morgen, zoals jullie van ons gewend zijn, leuke dingen te vertellen wat we gedaan hebben want morgen staat een dagje Colombo op het programma. En dat is dan tevens de laatste dag in Sri Lanka om dinsdagmorgen locale tijd om 10.05 de lucht in te gaan richting Dubai en daar drie dagen te verblijven en onze fantastische 👍 vakantie daar af te sluiten.

1. Violeta:
    17 september 2018
    Lieverds, bij diaréé gelijk coca cola die niet in de ijskast was of appelmoes die de diaréé ook kan stoppen.
    Volgende reis wat kleine kupjes appelmoes en een blik cola .
  2. Anita:
    ahh wat vervelend.
    Nog maar lekker rustig aandoen en Fit naar het mooie hotel in Dubai.
  3. Marijke Jansen:
    17 september 2018
    al wat opgeknapt . vervelend hoor . maar op naar dubai
    en lekker nagenieten van jullie prachtige reis