Dubai here we come 🇦🇪

18 september 2018 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Niets is veranderlijker dan een mens, vandaag toch nog een verslag van onze belevenissen van vandaag.

Al voor dag en dauw breekt de dag voor ons aan. Berry is helaas nog niet helemaal fit , maar met wat medicatie erin gaat het vast lukken om te reizen. Vandaag gaan we Sri Lanka verlaten op naar een nieuw avontuur in Dubai. Wat hebben we genoten van onze 18 dagen in dit mooie relaxte land. Onze bagage hebben we vlieg klaar gemaakt en het is tijd voor ons laatste ontbijt in Sri Lanka. We hebben een vroeg ontbijt aangevraagd en zoeken beneden een plekje aan het strand om nog een laatste keer over het strand naar de zee te kijken terwijl we ontbijten. De zon schijnt als een grote gouden bol aan de blauwe hemel en het belooft dan ook een warme dag te worden.

We zijn gereed om uit te checken en onze trouwe Sunil zit al in de lobby op ons te wachten om ons voor de laatste keer de hand te schudden en ons een hele goede morgen te wensen. Echt wat hebben we geboft met deze man die werkelijk alles heeft gedaan om het ons naar de zin te maken. Hij sprak goed Engels, wist ongelooflijk veel van het land, stelde zich bescheiden op, trok zich op de juiste momenten terug en wat hebben we een lol gehad samen. Wat we echt in hem waardeerden is dat hij ons niet langs allerlei souvenierwinkels wilde rijden. Sunil loodst ons weer veilig door het verkeer richting de luchthaven. We babbelen nog wat over en weer over de geweldige 18 dagen die we samen hebben beleeft. Bij de luchthaven aangekomen bedanken we hem nogmaals voor de veiligheid waarmee hij ons door het land heeft gereden en de passie waarmee hij ons over zijn land heeft verteld. Na een hug en de gebruikelijke envelop nemen we afscheid van Sunil. Met een big smile 😃 en druk zwaaiend 👋 vertrekt hij weer en laat hij ons achter op de luchthaven. Op de luchthaven gaat alles voor Srilankaanse begrippen voorspoedig en na tig keer gescand te zijn zijn we gereed om te vertrekken.

We gaan op weg naar Dubai de grootste zandbak ter wereld. Wij hebben het omgedoopt tot het Las Vegas van het Midden Oosten. In Dubai blijven we tot aaanstaande vrijdag en we hebben geen echte plannen. Alle grote dingen in Dubai hebben we in 2013 ondernomen toen we hier ook zijn geweest. We gaan zeker nog wat dingen ondernemen en daarnaast ook een beetje relaxen en genieten van alle luxe die Dubai te bieden heeft. Voordat we landen in Dubai spreekt de gezagvoerder. Hij meld dat het 41 graden in Dubai is. Hallelujaaa in Sri Lanka vonden we het al warm met 35 graden dus dat beloofd nog wat. Aangekomen in Dubai verlopen de formaliteiten vlotjes. Op naar het Sheraton Grand Hotel, ons onderkomen voor de komende dagen. Al kauwgom kauwend willen we de metro invliegen tot een functionaris ons meld dat je geen kauwgom mag kauwen in de metro van Dubai. Het hotel staat in het zakengebied bij het World Trade Center en ligt op 20 minuten met de metro van de luchthaven. Aangekomen op onze metrobestemming moeten we nog een stukje buiten lopen met onze rolrugzakken. Pfffff we slepen ons voort en het voelt echt alsof ze met een föhn op je blazen op de warmte stand. Uiteindelijk komen we bij ons hotel aan op onze slippertjes en in korte broek met een verwassen shirtje. Er komt een keurig gekleede dame op ons af die niet had verwacht dat twee backpackers een memberclub room hadden geboekt. Ze begeleidt ons naar de check in en daar zien ze dat we de bewuste luxe kamer hebben geboekt. Ze verontschuldigd zich direct en laat ons begeleiden naar de clublounge op de 34e verdieping waar we onder het genot van een high tea ingecheckt worden. We laten ons de croissantjes met gerookte zalm ; de mini broodjes met bijzonder beleg en de gebakjes goed smaken. Van deze lounge, welke een schitterend uitzicht heeft over Dubai kunnen we gedurende ons hele verblijf gebruik maken. Gelukkig hadden we dit al eerder meegemaakt en hebben we voor de aangeklede borrel een overhemd in onze rugzakken ingepakt. Uiteraard staat de bagage al in de kamer als het tijd is om richting onze kamer te gaan. Samen lachen we wel om de situatie. Hahaha echt backpackers zijn we al lang niet meer. Voor nu is dit het einde van vandaag want de aangeklede borrel 🥂 dient zich aan hahahaha.......

1. Hanneke:
    23 september 2018
    Heerlijk ! Dank je wel voor jullie geweldige verhalen!
    😘😘