Sri Lanka , land van curries, olifanten en glimlachende mensen

2 september 2018 - Negombo, Sri Lanka

Vrijdag 31 augustus was het dan zover………… ons Sri Lanka avontuur kon beginnen. We kunnen het op het gemak doen want we hebben nog een hele dag in Nederland. Op ons gemak hebben we onze rugzakken gepakt en zijn we ( waarschijnlijk met nog steeds teveel bagage, ieder een slordige 12 kilo) in de loop van de middag naar schiphol gereden. We hebben tickets voor de avondvlucht van Emirates naar Dubai. Op schiphol aangekomen zijn we eerst nog even wat gaan eten om niet helemaal met een lege maag te gaan vliegen, Eenmaal ingechecked verliep alles uiterst voorspoedig. De veiligheidscontroles stelden ook niet meer zoveel voor en we stonden dan ook heel snel in het Tax free shopwalhalla van Schiphol. We hebben uiteraard nog wat rondgekeken in alle Taxfree shops maar we hebben ons niet laten verleiden door allerlei zogenaamde goedkope taxfree deals te kopen. Na alle zonnebrillen, drank, boeken en restaurants bekeken te hebben besluiten we de gate op tijd op te zoeken. Natuurlijk hebben wij het geluk weer dat deze helemaal aan de uiterste gate van de pier staat. Na 100 keer “ mind your step” aangehoord te hebben aan het eind van elke rolband komen we dan eindelijk aan bij Gate G9 alwaar de grote Emirates bird al gereed staat om ons op te slokken. De EK150 zal ons in een kleine zeven uur naar Dubai brengen. Daar stappen we over op een ander toestel wat ons in vier en een half uur naar Colombo vliegt. Eenmaal aan boord kiest dit enorme toestel om 21.50 uur het luchtruim richting Dubai. “ Sri Lanka here we come !” Aan boord hoeven we ons niet te vervelen ………… films, eten en drank is er voldoende maar wij besluiten om braaf te gaan slapen. De daling is al ingezet als we wakker schikken. In Dubai zetten we flink de pas erin naar een andere terminal om op tijd te zijn voor onze vlucht naar Colombo. We hebben precie een uur alvorens het betreffende toestel vertrekt. Haast is geboden. Wederom alle veiligheidschecks spoedig doorlopen en op naar de gate . Daar aangekomen kunnen we gelijk boarden en het vliegtuig inlopen. Het vliegtuig is erg leeg en het meerendeel zijn ook nog Hollanders van alle pluimage. Blijkbaar is er voor elk wat wil in Sri Lanka. Dat maakt ons wel meer benieuwd naar het land. Al met al is het toch wel een beetje spannend ……………we hebben alles zelf geregeld en dan moet je maar weer afwachten of de chauffeur op de afgesproken tijd op de afgesproken plaats is. Onze chauffeur, Sunil genaamd , (ja van het waspoeder) hielp hij ons donderdag al van alle onzekerheden af doordat hij een whatsapp stuurt met het bericht dat hij zaterdag 01-09 op de afgesproken plek is. Hij was overduidelijk vriendjes aan het maken omdat vrijdag het volgende whattsaap berichtje kwam…….. namelijk of we 3 flessen Johny Walker wiskey voor hem meewilden nemen uit de taxfreeshop en niet zomaar wiskey nee de duurste namelijk gold label reserva. Deze zouden $112 kosten en hij zou dat betalen. Euuuuuuuuh nou mooi niet daar gaan we onszelf niet voor lenen. Hij verpatst ze weer in Sri Lanka voor veel meer. Wat handelaartje zeg hahaha. Eenmaal aangekomen stond onze Sunil met een big smile te wachten op mister Berry. Snel en vakundig lootste hij ons van de luchthaven richting het Goldi Sands hotel. Bij aankomst zagen we een schitterend hotel voorzien van alle gemakken . Eenmaal op de kamer eerst de rugzakken uitgepakt, een lekkere douche genomen en voortreffellijk gegeten in het hotel. Nu is het tijd op even bij te slapen zzzzzzzzz. Op naar morgen.

1. Gerda:
    2 september 2018
    Heerlijk om te lezen op een zondagochtend lekker wakker worden.
  2. Marisca witkamp:
    2 september 2018
    Laat maar weer komen die reisverhalen.
  3. Ilse:
    2 september 2018
    Wat super.. fijn dat jullie goede reis hebben gehad zeg.. en gelijk dat je die whisky niet mee hebt genomen 😉
    Fijne vakantie verder
  4. Tonny en Corrie:
    2 september 2018
    Fijn zo’n geoliede reis. Verslag net voorgelezen in de tuin, bij de koffie, gezellig.
    Wij volgen jullie verder.
    Tonny en Corrie
  5. Jos:
    2 september 2018
    Schitterend. Ik kijk uit naar je volgende verhaal
  6. Eddy & Inge:
    2 september 2018
    Heerlijk! We verheugen ons op alle verhalen/foto's/filmpjes :)
    Een fantastische reis gewenst.
  7. C Van gorcum:
    2 september 2018
    Leuk om jullie zo te mogen volgen. Lekker gedetailleerd, niet te.
    Op naar het volgend avontuur.
  8. Anita:
    2 september 2018
    Ik keek al uit naar jullie blog , prachtige verhalen en foto.s
    Superleuk.
    Heel veel plezier op jullie mooie reis.