Bye bye Myanmar ๐Ÿ™‹โ€โ™‚๏ธ๐Ÿ™‹โ€โ™‚๏ธ

15 september 2019 - Bangkok, Thailand

Al vroeg in de morgen om 06.30 uur ontwaken we in ons hotel in Mandalay. Er is wel sprake van enige opwinding want vandaag staat in het teken van onze vlucht naar Bangkok waar we de rest van onze vakantie zullen verblijven. Dit deel van de reis is voor ons niet nieuw omdat we al enkele keren in Bangkok zijn geweest. Ook het hotel is bekend, het heerlijke Navalai River Resort gelegen aan de Chao Praya rivier in de oude stad nabij de gezellige straat Khao san road. Het is de backpacker straat van Bangkok. Maar eerst hebben we nog een uitdaging voor de boeg om te zien of we wel in Bangkok zullen geraken vandaag. Zoals gisteren geschreven staat Berry zijn achternaam onjuist op zijn ticket en dan word je volgens internationale regels geweigerd op internationale vluchten. Wellicht is een nieuw ticket kopen de enige optie om vandaag toch in Bangkok te geraken.ย  Eerst maar eens naar ons ontbijt met alles wat we ons in kunnen denken zoals warme vers gebakken croissants en chocolade broodjes. We laten ons het goed smaken. Het is tenslotte beter onderhandelen met een volle maag dan met een lege. Na het ontbijt beginnen we aan de procedure om onze tassen vliegklaar te maken. Voorafgaand aan het vliegen halen we altijd onze tas volledig tot op de bodem leeg om er zeker van te zijn dat onze tassen schoon zijn van allerhande zaken die er door derdenย  ingestopt kunnen worden. Zodra we klaar zijn met de inspectie gaan ze op slot en zijn we gereed om te reizen.

Wai en zijn vrouw komen ons om 10.30 ophalen in het hotel om ons naar de luchthaven te brengen. Zo hebben we genoeg tijd om de zaken te regelen betreffende het ticket. In de auto praten we gezellig over onze belevenissen van de afgelopen twee weken. Na รฉรฉn uur rijden komen we bij de luchthaven aan. We geven Wai zijn brief en zijn fooi en hij wilt graag nog even met de Dutch Guys op de foto. Na het uitzwaaien gaan we vlug naar de vertrekhal om op zoek te gaan naar het ticketoffice van Bangkok Airways. Waar we ook kijken we vinden het nergens. Dan maar naar de informatie om het probleem uit te leggen. De vriendelijke mevrouw achter de balie komt niet verder dan Minglabar wat hallo in het Birmees betekent. Met handen en voeten komen we er dan eindelijk achter dat we het ticket probleem aan de incheckbalie moeten regelen van Bangkok Airways. Deze bevindt zich achter de tassen controle en we mogen nog niet door de tassen controle heen want de incheckbalies zijn nog niet geopend. We wachten nog een half uur en om exact twaalf uur mogen we door de tassencontrole. Berry gaat direct op zijn doel af en loopt naar de incheckbalie waar een alleraardigste mevrouw van Bangkok Airways iedereen begroet bij de ingang. Berry legt het probleem alvast uit en geeft de vrouw een million dollar smile waarop de vrouw zegt dat het geen probleem is en dat ze de persoon achter de incheckbalie zal informeren dat ze mij gewoon verder in mag checken. Pfffffff na een welgemeend thank you very much is het tijd om verder in te checken en als mr Holestelle door het leven te gaan. Nou eerlijk gezegd kan ik daar wel mee leven. Het heeft Berry in ieder geval een hoop dollars bespaard die hij nu lekker in Bangkok uit kan geven. We blijken een vertraging te hebben van een half uur en worden uitgenodigd in de lounge met gratis eten en drinken. De volgende bagage controle staat alweer op het programma en glansrijk komen we hier ook doorheen. Op naar de lounge waar een buffet gereed staat. Dit laten we even links liggen wel nemen we een ananassapje en popcorn. Het is al snel tijd om te boarden. Nadat we onze plaatsen ingenomen hebben in het vliegtuig en richting de startbaan vertrekken staat de hele grondcrew van 5 mensen ons uit te zwaaien en te buigen, nou dat hebben we in Europa nog nooit mee gemaakt. Zodra we in de lucht zijn proosten we met een witte wijn op een goede afloop van ons ticket avontuur. Bangkok here we come! Eรฉnmaal geland staat er alweer een chauffeur op ons te wachten om ons naar het ons bekende hotel Navalai River Resort te brengen. In een uurtje zullen we daar arriveren en het voelt een beetje als thuiskomen. We zijn hier al een aantal keer geweest en de sfeer is er erg goed. Op naar een eettentje op straat en daarna een ontspannen massage. Het dagelijks reizen is voorbij en het is tijd om te relaxen. Winkelen,ย  slenteren door de straatjes in Chinatown, een heerlijke wandeling door het lumpinipark, goede massages, lekkere wijntjes en heerlijk eten daar komen we de dagen wel mee door. We zullen nog een samenvattende blog over Bangkok schrijven voordat we richting huis vliegen.

Voor nu zeggen we bye bye Myanmar! Dank voor het het genieten in je mooie land.

Fotoโ€™s

1. H.C. Toonen:
    15 september 2019
    Fijne dagen ik die grote drukke stsd. ๐Ÿ–๐ŸŒด๐Ÿธ
  2. Hannie van Hunen:
    Alvast een welkom thuis
  3. Jos:
    16 september 2019
    Welkom thuis, Hans en Berry.
  4. Marijke Bax:
    16 september 2019
    Hallo mannen, ik heb genoten van jullie verhalen en de prachtige foto's! Ik vind het een prestatie van formaat om elke dag weer een uitvoerig verhaal te schrijven, petje af!
    Nog een fijne afronding in Bangkok en een veilige vlucht naar huis.
  5. Sietske Hamann:
    17 september 2019
    Genietse nog even! Lekker thuiskomen in een vertrouwde omgeving ๐Ÿ˜˜
  6. Han Moerman:
    18 september 2019
    Dat zijn nog eens vakanties