Het mystieke Myanmar (Birma)🇲🇲

31 augustus 2019 - Yangon, Myanmar

Vrijdag 30 augustus 2019 is het dan zover , we gaan onze trip door het mystieke Myanmar maken. Na een onrustige nacht waarin we vooral denken ,ooooh hebben we dit en ooooh hebben we dat, breekt de vrijdag aan. Ruim voor het krieken van de dag zijn we al wakker om aan ons nieuwe avontuur te beginnen. We hebben tijd genoeg en kunnen alles op ons gemak doen deze ochtend. Na onze ochtend rituelen zetten we om 09.00 uur koers richting Brussels Airport. Ondanks een kleine opstopping op de ring van Antwerpen komen we ruimschoots op tijd aan op de luchthaven. De check in is al in volle gang en we sluiten aan in de inmiddels lange rij om in te checken voor onze vlucht naar Yangon via Bangkok alwaar we moeten overstappen. Nog even door de controles en dan kunnen we nog even shoppen. Snel nadat we gearriveerd zijn bij de juiste gate kunnen we boarden. De Airbus A350 van Thai Airways slokt een slordige 326 passagiers op. Eenmaal in de lucht worden we voorzien van ons natje en droogje. Heel vroeg in de morgen zullen we op Bangkok Airport aankomen waarna we op zoek moeten naar onze connectie vlucht naar Yangon. Eenmaal op Yangon aangekomen hopen we dat onze chauffeur en gids Wai Yan  (kort gezegd Wai) ons op staat te wachten......... het is toch altijd weer een gok als je via internet een chauffeur. Maar gelukkig bij aankomst staat hij al op ons  te wachten. Na een internet card te hebben gekocht en geld gewisseld te hebben gaat het avontuur dan echt beginnen. We voelen ons alweer vissen in het water hier in Azië . Het regent maar de temperatuur is erg aangenaam ........ de regen is het staartje van het regenseizoen aldus Wai. Het maakt het landschap erg groen en mooi en dat is dan weer meegenomen. Het is nog een beetje aftasten en Wai stelt voor om wat site seeing te doen. Wai laat ons de stad een beetje zien en we zijn richting de eerste tempel gereden. Daar aangekomen blijkt het een hele grote liggende boeddha te zijn van 60 meter. Waarschijnlijk is dit één van de velen die we nog gaan zien. De volgende stop is het Royal Lake vanwaaruit je een prachtig zicht hebt op de Shwedagon Pagode ofwel de gouden pagode. We hebben weinig oog voor de pagode en het uitzicht over het meer vanwege de vermoeidheid  en we willen graag naar ons hotel. Aan het meer doemt ineens de oprijlaan van ons hotel op. Dat ziet er veelbelovend uit ......... en dat is het ook. Met alle egards worden we ontvangen en deze gaan gepaard met de gebruikelijke warme doekjes en de heerlijke verse sapjes. We worden naar de bovenste etage gebracht alwaar we een fantastisch uitzicht over het meer hebben. Van onze chauffeur hadden we al vernomen dat we een zeer goed hotel hadden geboekt. Mr. president (Barack Obama) heeft hier ook geslapen tijdens zijn bezoek aan Yangon. Eenmaal boven worden we opnieuw ingecheckt in de Clubroom ......... en weer wachten de sapjes en de warme handdoekjes ons op. Ik voel me net mr. president himself 🤣🤣🤣🤣. De dame legt uit wat er allemaal bij de clubroom hoort. Van kopieerservice, was service transport tot high tea en het evening cocktail event met een bescheiden buffet. Jammie dat zal vast genieten zijn. Eerst maar eens opfrissen, de tassen herschikken en dan is het tijd tea time . Opgefrist gaan we op weg naar het gebak en de koffie.  Jammie dat laten we ons smaken. We hebben om 18.30 uur afgesproken met Wai zodat hij ons naar de rivier brengt voor een prachtige zonsondergang in Yangon.  Om 17.00 uur gutst het nog steeds van de regen en er zit geen fraaie zonsondergang in. Dan maar naar het borrel event alvorens te gaan eten. Er liggen wederom allerlei etenswaren uitgestald die stuk voor stuk vragen om aandacht om opgegeten te worden. Na  deze borrelsessie is het tijd alweer etenstijd. Ze hebben een heerlijk seafood buffet met kreeft en oesters en allerlei andere heerlijke gerechten. Na het eten mogen we richting de kamer om te relaxen en ons voor te bereiden op  morgen. En dan is het zover eindelijk mogen de luiken dicht😴😴😴😴.

1. Sietske Hamann:
    31 augustus 2019
    Wat een mooie start van een mooie reis. Wij wensen jullie veel plezier toe!
  2. Erna:
    31 augustus 2019
    Wat een heerlijk begin van jullie reis... het doet denken aan aan een rijk verleden.... met bediendes die alles verzorgen en verwennen, het ontbreekt aan niets. Dat heet lux reizen😅🙏🏻🤔jullie schrijven heel levendig ..ik ga het “ op de voet” volgen. Lieve groet erna
  3. Gerda:
    31 augustus 2019
    Heerlijk ik reis met jullie mee (gratis) 😁 wat een heerlijke luxe.
    Geniet van deze bijzondere reis.
  4. Violeta:
    31 augustus 2019
    Ik zal Jullie blijven volgende . Heel interesant .
  5. Eddy & Inge:
    Hi Barack & Michelle!
    Jullie zullen veel gebruik gemaakt hebben van de kopieer service! En trouwens, wat is een semafoon buffet? Het borrel-event lijkt ons dan nog het beste ;-) Een goede start van jullie reis! Heel veel plezier gewenst.
  6. Hans en Berry:
    1 september 2019
    Nou euuuuh tsja het semafoon buffet is eigenlijk een heel bijzonder en nauwelijks te omschrijven buffet . Een andere benaming voor dit buffet is een seafood buffet..... met dank aan de automatische correctie 🤣🤣🤣
  7. Vonn:
    31 augustus 2019
    Hoi hans en berry, fijn dat jullie op weg zijn naar t mystieke myanmar. Vooral t mystieke klinkt veelbelovend, dus we gaan jullie verslagen met heeeele grote oren en ogen volgen. De foto’s van hans mogen niet ontbreken natuurlijk. Spannend weer zo’n mooie reis en heel leuk dat we mogen delen in jullie avonturen. Veel pleier samen en geniet met volle teugen 🥰
  8. Ilse:
    31 augustus 2019
    Have fun wat leuk om de blog weer te lezen.. geniet en tot snel horens
  9. Hanneke:
    31 augustus 2019
    Ooooohhhh t is weer zo beeldend geschreven heerlijk! Die warme doekjes ja echt geweldig en daarbij n mierzoet sappie.....
  10. Anita:
    31 augustus 2019
    Ik geniet nu al van julie reisverhaal
    Dat worden weer heerlijke lees en kijk momentjes de komende weken.
    heel veel plezier op jullie mooie reis
  11. Marisca witkamp:
    Heel verhaal, maar leuk. Mooie reis toegewenst 😘
  12. Sonja Hiemstra:
    1 september 2019
    Heerlijk om jullie verslagen te mogen lezen en zo mooi omschreven, kan het bijna zelf proeven & ruiken 😜... veel plezier 💋
  13. Eddy & Inge:
    1 september 2019
    Haha zoiets als een autocorrect foutje dachten wij al 😜
  14. Corinne:
    1 september 2019
    Wat een luxe, high teas, borrelsessies, lijkt me goed vertoeven daar. Maak er een prachtige reis van, we gaan het lezen.... Veel plezier!
  15. Jos:
    2 september 2019
    Heerlijk om er weer op uit te kunnen trekken en dat in een mystiek land. Ben benieuwd wat het jullie brengt. Go for it. Volop genieten !
  16. Eric:
    10 september 2019
    Wat leuk om jullie blog te kunnen lezen en mee te genieten van jullie reis. Geniet er van en maak er een mooie en luxueuze reis van ;-)