Bangkok here we come !

12 juni 2023 - Bangkok, Thailand

Vandaag is het alweer zover we gaan terug naar Bangkok. Ditmaal hebben we een ander vervoermiddel, we gaan namelijk vliegen. We gaan terug naar de voor ons zo bekende plek in Bangkok namelijk de wijk Banglamphu. Velen kennen dit als de backpackers wijk met daarin de bekende uitgaansstraat Khao San Road.

Vanmorgen zijn we wederom rustig opgestaan, het is tenslotte ook voor ons vakantie. Gisteren hebben we nog een taxi geboekt die ons ophaalt die ons naar de luchthaven van Chiang Mai brengt. Eerst is het tijd voor het ontbijt en jawel daar zijn ze dan,……… de croissants. We hebben dan ook heerlijk ontbeten met croissants en yoghurt met gebakken noten en zaden. Onze dag kan beginnen. Na het ontbijt pakken we de laatste dingen in en vervolgens checken we uit.

We wachten buiten wel op onze luchthaventransfer. We staan veel te vroeg aan de hoofdstraat als onze transfer al komt aangereden of beter gezegd aangescheurd. Een jonge vrouw komt uit de auto gesprongen en opent alvast de kofferbak. Na geverifieerd te hebben dat wij echt de juiste personen zijn die ze moet vervoeren mogen we onze roltassen in de kofferbak leggen. Aan de auto te zien is het duidelijk dat het om een budgettransfer gaat. De auto is niet schoon en heeft hier en daar een roestplekje. Zodra we plaats hebben genomen op een soort zwarte synthetische schapenvacht maar dan vol met klitten moet er eerst nog een foto van ons gemaakt worden als bewijs dat ze ons vervoerd heeft. Gelaten en met een glimlach laten we alles gewoon gebeuren. Nadat al deze formaliteiten afgehandeld zijn is het tijd om koers te zetten naar de luchthaven. Deze is maar vijf kilometer uit de stad verwijderd en we geven aan dat we alle tijd hebben maar onze “Maxime Verstappen” zet het gas erop. Het is wel even wennen na de rustige rijstijl die we van Peter gewend zijn. Met enige weemoed denken we dan ook terug aan onze fijne chauffeur. We zijn in enkele minuten op de luchthaven van Chiang Mai.

AirPort Chiang Mai

We bedanken “Maxime Verstappen” en nemen snel afscheid. Het wachten kan beginnen. het is nog maar 09.30 uur en we kunnen pas inchecken om 10.20 uur. We zetten ons neer op een paar plastic stoelen en absorberen het leven op de luchthaven.

Wachten op onze vlucht naar Bangkok

Zo verstrijkt de tijd deze ochtend. We ontdekken dat we ook in kunnen checken via een automaat. We checken dus via hier in op onze vlucht en ontvangen de bagagelabels en de instapkaarten. Er komt een dame naar ons toe die zegt dat we het label nog niet aan onze bagage mogen vastmaken omdat ze dat achter de balie moeten doen (huh ? ……dit is vast Thaise logica). Vervolgens stuurt ze ons alsnog richting de incheckbalie waar alle mensen inmiddels in de rij staan om in te checken. We sluiten aan in de rij gewapend met ons bagagelabel en instapkaart . Zodra we aan de beurt zijn geven we het label aan de meneer achter de balie die het op zijn beurt afstempelt en aan een jongen geeft naast hem die het label bevestigd aan de roltas. Nadat dit alles is afgehandeld moeten we onze bagage van de band halen en meenemen naar een volgend loket namelijk de bagage scan. Daar aangekomen gaat de tas van Berry vlotjes door de scan. Hans zijn tas mag absoluut niet door de scan want de stempel staat er niet op en die is absoluut verreist. Wij gaan weer terug naar de incheckbalie waar de medewerker het bagage label vol stempelt. Ik denk dat we bingo hebben met al die stempels. Het kan niet anders dan dat het ons  geluk brengt.

Stempeltje vergeten

Nadat we zelf zonder problemen door de security zijn gekomen mogen we weer wachten tot het instappen begint. Het instappen gaat zeer efficiënt en de vlucht van één uur verloopt voorspoedig.

Vlucht van Chiang Mai naar Bangkok

Eénmaal op Bangkok aangekomen nemen we geheel in budgetstijl van deze ochtend de bus naar Khao San Road.

Aankomst in Bangkok

Onze bekende hotel Navalai River Resort is inmiddels door de COVID gesloten. We denken echter een goede vervanger te hebben gevonden. Dat blijkt ook zeker het geval te zijn als we aankomen bij The Ember hotel.

Ons hotel in Bangkok voor de komende dagen

Wauw dit hotel is werkelijk een plaatje. Er staat zelfs een portier bij de deur. Het hotel straalt luxe uit.

Hotelgasten met veel abstracte kunstKleurrijke potjes

Nadat we zijn ingecheckt is het tijd voor onze welkomscocktail die we kunnen nuttigen in het restaurant of op de gezellige Rooftop bar. Onze keuze gaat uit naar de rooftop bar maar het gaat regenen. Dan maar naar het restaurant waar we een heerlijke cocktail voorgeschoteld krijgen.

De cocktail Violet Ice

Deze cocktail smaakte voortreffelijk maar nu is het tijd om in het buurtje te gaan kijken naar alle veranderingen. Zou ons favoriete eettentje en de massage nog bestaan? Vol verwachting gaan we op onderzoek uit. Wat ons gelijk opvalt is dat het veel stiller is dan voor de COVID. Ook hier heeft de COVID genadeloos hard toegeslagen. In 2019 voor de COVID was het hier een drukte van belang maar nu zijn veel hotels zijn dicht, ons eettentje is gesloten maar aan eettentjes is hier geen gebrek.

Koffietentje met heerlijk Hongaarse notentaart speciaal voor HansDe Hongaarse notentaart

Gelukkig bestaat ons vaste koffietentje met heerlijke gebakjes nog en ook de massage zit nog op de vertrouwde plek. Van de massage gaan we vanavond gelijk maar gebruik maken zodat we soepeltjes van Bangkok kunnen genieten. De laatste dagen in Bangkok gaan we de Thaise Bahts eens flink laten rollen .Nu eerst naar de borrel, eten bij Jok Phochaba. Voortreffelijk was het 👍

Heerlijk gegeten bij mister Lek

En dan…….. juist ja de ontspanningsmassage.

1. Jos:
    12 juni 2023
    Het valt me op dat jullie op deze en vorige foto's niet verbrand of bijgekleurd zijn ! Hoe doen jullie dat toch ?
  2. Hans en Berry:
    13 juni 2023
    Hoe wij dat doen Jos. Gewoon goed smeren. Petje op. Niet te lang in de volle zon zitten. Regelmatig de schaduw opzoeken. Zo doen wij dat.
  3. Marijke:
    12 juni 2023
    Prachtige beschrijving van de bagagecontrole! Doet mij denken aan de jaren 80 van de vorige eeuw in de DDR.
    Zonder stempels ben je nergens, zonder geduld ook niet🤔
    PS ik ga morgen naar Vlie om af te koelen
    Nog een paar fijne relaxte dagen, doei🙋‍♀️
  4. Sonja Contant:
    12 juni 2023
    Dezelfde werkverschaffing als in Brazilie 🤣🤣 Heel herkenbaar.
    Dat je zelfs voor een lapje stof 5 of 6 mensen nodig heb 🤣🤣
    Heerlijk !!
  5. Hans en Berry:
    13 juni 2023
    Zo houden ze mensen aan het werk.
  6. Anita:
    13 juni 2023
    Prachtig hotel heb even op de site gekeken.
    Wie weet voor de volgende reis.
  7. Hans en Berry:
    13 juni 2023
    Gewoon doen. Super mooi hotel. Perfecte kamer. Fijne bedden. Heerlijk uitgebreid ontbijt dus echt een aanrader
  8. Ilse:
    14 juni 2023
    Ik had ook wel een foto verwacht van Maxime verstappen!