Chinatown te voet 🩴🩴🥾🥾

14 juni 2023 - Bangkok, Thailand

Heerlijk geslapen in ons zalig hotel. Ondanks dat we achter de uitgaansstraat zitten is het hier ontzettend rustig om te slapen. Eigenlijk rijd er na twaalf uur geen verkeer meer door de straat. Ons verblijf is erg aangenaam hier in het Ember hotel. Vandaag staat er een wandeling door Chinatown op het programma. Het is één van de grootste en oudste Chinatowns in de wereld. Hier zijn elke dag markten en we hopen nog wat mooie foto’s te kunnen schieten.

Voordat we aan de wandel gaan checken we eerst in op onze vluchten van donderdag op vrijdag.

Onze vliegtijden voor morgen

Vrijdagmorgen om 02.50 uur lokale tijd ( 20.50 uur Nederlandse tijd) stappen we in de Airbus A380 van Emiraten om richting Nederland te vliegen 🛫 waar we ‘s middags om 13.15 uur landen 🛬. Morgen hebben we nog een lange dag voor de boeg. De belevenissen van morgen schrijven we op het vliegveld en daar plaatsen we ze ook.

Nadat we alle beslommering rondom inchecken gedaan hebben gaan we ontbijten in het restaurant. Vandaag doen we bescheiden en we doen ons alleen tegoed aan het buffet in plaats van allerlei lekkers van de tableservice en vervolgens nog het buffet te plunderen.

Na het ontbijt is het tijd om op pad te gaan. We gaan weer richting de expressboot, die ons vervolgens naar de Ratchawong pier moet brengen. Dezelfde dames als gisteren zit achter de balie. Enigszins geïrriteerd vraagt ze waar ik heen moet. Ik noem de naam van de pier en zeg dat we twee kaartje nodig hebben voor de oranje boot. Voordat ik er erg in heb drukt ze me kaartjes voor de toeristenboot in de handen. Ik zeg dat ik die niet wil en met een grote zucht print ze kaartjes voor de lokale boot. We kunnen gelukkig snel met de boot mee. Na een half uur zijn we aangekomen bij de Rachawong pier. Van hieruit lopen we zo Chinatown in.

ChinatownWat een drukte in Chinatown

Kenmerkend voor Chinatown in Bangkok zijn de winkels en de marktkramen die de stoepen grotendeels versperren. Ze verkopen allemaal van die dingen waarvan je denkt, je kan het maar net nodig hebben. Ze hebben hier bijvoorbeeld meerdere winkels met alleen maar brillenkoortjes. Of met haarspeltjes in alle kleuren die je jezelf maar voor kunt stellen. En last but not least alles hangt op kleur.

Een lekker kippetjeOp straat eten is goedkoper dan zelf koken

We lopen van voedselmarkt naar kledingmarkt en aanschouwen de een verscheidenheid aan handelswaar. Deze handelswaar wordt natuurlijk verkocht onder het genot van een hapje eten. Aan eetkamers geen gebrek ……… en ja de Chinezen eten echt alles, we zien koeiemagen en ogen, kippentenen, darmen, hersenen en nog veel meer ingewanden voorbij komen. We bedanken voor deze lunch omdat we nog vol van het ontbijt zitten.

Overzicht marktSaté verkoper

Naast zo’n eetkraampje met exotische ingewanden tref je dan de locale drogist aan of de kleermaker. Vanuit Chinatown lopen we via allerlei leuke steegjes naar de oude stad. Enigszins vermoeid komen we aan bij het Poshtel.

Een kar met….ja wat in Chinatown

Onze stop voor een frozen smoothie. Omdat we hier in 2019 de lekkerste frozen smoothie hebben genuttigd zijn we vandaag maar op herhaling gegaan.

Eén van de vele kanalen in Bangkok

Het was wederom een warme dag en de smoothie was een welkome verkoeling.

Zelfde sapje wat we hier ook in 2019 gedronken hebbenZelfde sapje wat er hier in 2019 ook gedronken hebben

Op naar de volgende verwennerij een heerlijke pedicure behandeling. Dat hebben onze voetjes wel verdiend na deze vakantie. We nemen de uitgebreide versie die voetspa heet. Hierbij worden de voeten en onderbenen ook nog gescrubd en gemasseerd. We mogen ieder plaatsnemen in een massagestoel of beter gezegd een massagetroon.

Terwijl de rug gemasseerd wordt door de massagestoel worden de voeten onderhanden genomen door de pedicure de de nagels knipt, het eelt weggesneden en vervolgens nog weg geschuurd. Hierna volgt nog een heerlijke scrub en massage.

Zelfs brandblussers dragen hoedjes tegen de zon

Wij kunnen met schone gepolijste voetjes richting de wijn en aansluitend brengen we Mister Lek nog een bezoekje voor een lekkere Pad Thai.

Het restaurant van mister LekMister Lek & mister Berry

Morgen nog een laatste dagje Bangkok beetje shoppen en ons morgenavond voorbereiden op onze nachtelijke reis huiswaarts.

Voor nu willen we iedereen bedanken die door middel van deze blog met ons mee gereisd zijn door Thailand. Wij hopen dat jullie genoten hebben van onze reis. Wij willen jullie bedanken voor alle leuke, fijne reacties die we van jullie mochten ontvangen hier op onze blog of via de andere kanalen. Hopelijk treffen we jullie weer op een volgende reis.

ประเทศไทยลาก่อน (Thailand tot ziens)

Hans en Berry

1. Sonja Contant:
    14 juni 2023
    Ik heb er erg van genoten en reis graag volgende keer weer met jullie mee.
    Goede reis naar huis.
    DIkke kus van Margreet & Sonja xxx
  2. Eddy en Inge:
    14 juni 2023
    We weten niet hoe vaak jullie precies een voetmassage hebben gehad, maar tegen de tijd dat jullie weer in Nederland zijn lopen jullie op de meest aanraakte en geknede voeten in het land.... Heerlijk lijkt ons!! Succes voor de laatste etappe morgen! 👍🏻👍🏻
  3. Pieta van Dalen:
    14 juni 2023
    Geniet er nog even van en goede reis naar huis🍀groetjes pieta
  4. Ilse:
    14 juni 2023
    Een hele goede reis terug! En geniet nog van de laatste dag ✋
  5. Anita:
    14 juni 2023
    wat een heerlijke dag in China Town geweldig.
    Geniet morgen van jullie laatste vakantiedag in Bangkok en voor vrijdag een goede reis naar huis.
    Bedankt voor jullie mooie blogs heb er van genoten.
  6. Jos:
    14 juni 2023
    Heerlijk genoten van jullie uitgebreide blogs en niet te vergeten de zeer fraaie foto's die een blik werpen op een totaal andere wereld dan de onze. Kan jullie keuze wel enigszins volgen. Goede nachtrust en een relaxte vlucht huiswaarts. Alvast een welkom thuis en bereid je alvast maar voor op zeer hoge temperaturen alhier. Lieve groet, Den Jos.