Bangkok ICONSIAM

13 juni 2023 - Bangkok, Thailand

Vannacht goed geslapen in een heerlijk bed totdat Berry ineens rechtop in bed zat omdat er een krokodil in het bed zou liggen. Oeps dat zou leiden tot een uiterst gevaarlijk situatie ware het niet dat Hans de redder in nood was en Berry wakker schudde dat hij droomde en dat er geen krokodil in bed lag. Zouden de paddestoelen in het gerecht van Mr. Lek dan toch hallucinerend zijn geweest? We kunnen ontspannen wakker worden, opstaan en het ontbijt in ons hotel in Bangkok gaan ontdekken. Het is een heerlijk hotel en het ontbijt zal ook vast goed zijn. Beneden aangekomen kunnen we kiezen uit allerlei soorten ontbijten die als tableservice worden aangeboden. We besluiten om stevig in te zetten en kiezen de big continental breakfast met eieren en bacon, ham, worstjes, tomaten en champignons. Dat is met recht een goedemorgen !Zodra we ons ontbijt hebben ontvangen zegt de mevrouw van de bediening dat het buffet achter de bar staat. Huh een buffet ook nog ………… oeps dat moeten we morgen echt anders aanpakken. Geen ontbijt meer bestellen maar gewoon van het buffet pakken wat je wilt.

We besluiten om vandaag naar het ICONSIAM te gaan. Het is daar koel en de luxe winkels zitten er ook. We gaan op pad naar de expressboot. De dame achter de balie wilde ons de tickets verkopen voor de toeristen boot. Dat doen we niet en we zeggen dat we met de reguliere boot willen. Deze is veel leuker omdat de lokale bevolking daar ook mee reist. Deze boot kost 16 Thai Baht ongeacht waar je heen gaat.

Op de taxiboot

Het is een soort bus op het water over de Chao Praya River waarop mensen van alle rangen en standen en monniken op stappen. Ze zijn bijna altijd overvol en je moet dus vaak staan. Dit komt omdat het verkeer over de weg in Bangkok vaak vast zit. Het is naast de goedkoopste vorm van transport ook nog eens de snelste. Je moet wel veel geduld hebben want we doen er een uur over inclusief wachttijd voor de boot om bij het ICONSIAM te komen.

Het winkelcentrum van luxe

Daar aangekomen kom je in een totaal andere omgeving. De glinsteringen van de winkels van Hermés, Dior en aanverwante merken is het eerste wat je opvalt . Het is een overweldigende bling bling. Beneden is een soort klein Siam ingericht met bootjes die in water liggen van waar de handelswaar (meestal eten) wordt aangeboden. We lopen te slenteren door de foodcourt als Berry zijn oog ineens valt op een echte KROKODIL.

IMG_8424Krokodillen vlees

Berry krijgt een flashback naar zijn droom. Deze krokodil leeft echter niet meer en is gekookt tot voedsel. Sommige poten zijn er inmiddels afgehaald omdat daar een koper voor is. Het zal wel net zo zijn als bij ons varkenspoten bedenken we. De Thaise man die de poot koopt ziet de afschuw in Berry zijn ogen en hij zegt nog eens “krokodile sir” en hij maakt het lekker gebaar  met een glimlach op zijn mond. We blijven nog een poosje in ICONSIAM en neuzen wat rond. We kunnen niet echt iets vinden wat we willen kopen. Zonder aankopen vertrekken we uit het ICONSIAM op jacht naar een wijntje met kleine loempia’s.

Een tuk tuk

We nemen het ervan en gaan na de wijn naar de massage voor een lange voetmassage. Het lijkt wel of de voetmassages steeds beter worden. Het is zo lekker, je valt er bij in slaap, maar niet voor lang, zodra de masseur een gevoelige spier raakt in je kuit veer je weer op.

We zijn toe aan een maaltijd van Mr. Lek, we hebben weer een heerlijk streetfood restaurantje gevonden. We besluiten dan ook om niet meer naar mevrouw Raan Jay Fai (enige streetfood met michellinster ter wereld gerund door oma met skibril en roze laarzen) te gaan omdat de wachttijden daar op kunnen lopen tot anderhalf uur.

Mevrouw Raan Jay Fai die een Michelin ster heeft voor street food
foto is van internet ‘geleend’

Wij hebben het streetfood restaurant van Mr. lek met een BerHan ster🌟bekroond. Mr. lek zal er vast heel blij mee zijn en het was voor ons weer een mooie afsluiter van de dag.

Curry southern styleFrid checken Indian curry

1. Eddy en Inge:
    13 juni 2023
    Mevrouw Raan Jay Fai met d'r duikbril hebben we al eens op tv voorbij zien komen! Maar om daar nou anderhalf uur te wachten..
    Lekker zeker zo wat vrije tijd tijdens de vakantie 😊
  2. Pieta van Dalen:
    13 juni 2023
    Jullie kunnen samen zo heerlijk genieten van wat erop je pad komt en de voetmassages Zijn populair Is echt genieten deze vakantie voor jullie
  3. Pieta van Dalen:
    14 juni 2023
    Ja dat hoedje bestaat van geen kant 🤷‍♀️😂