Lazy Sunday in Chiang Mai

11 juni 2023 - Chiang Mai, Thailand

Gaaaaaap, wakker worden in Chiang Mai met niets op de planning. Dat is wat je noemt ontspannen wakker worden. We moeten onszelf vaak even oriënteren omdat we regelmatig van plaats wisselen. Qua hitte is het niet te doen, ook ‘s nachts niet en na regenbui is het slechts even verfrissend en daarna slaat de warmte weer om zich heen. Er zit dus niks anders op dan tegen onze principes in met de airco aan te slapen. ‘S morgens biedt een douche enige verfrissing  maar zodra we naar de ontbijtruimte gaan is er van die frisheid weinig meer te merken.

Opvallend is het dat we bij het ontbijt vooral Aziatische toeristen tegenkomen. Het ontbijt is daar helaas dan ook voornamelijk op gebaseerd.

Het ontbijt voornamelijk gericht op de Aziatische gast

Wij kunnen ons niks bij een dergelijk ontbijt voorstellen. Er liggen op het buffet warme saté, kip in rode curry, beef in groene curry, rijst met groenten en er ligt ook een verdwaald in stukjes gesneden stokbrood. Hmmmmm waar gaan we ons deze morgen eens aan te goed doen. Heeeee, ons oog valt even verderop op een gekookt eitje. Dat kunnen we mooi combineren met het ons toegeëigende stukje stokbrood. Gelukkig staat het koffieautomaat dan op volle toeren te draaien. Naast het zwembad nemen we buiten plaats en nuttigen ons ontbijtje in de schaduw met al 35 graden. Vanuit onze hoeken zien we één van de dames van de ontbijtruimte voorbij schuiven met wentelteefjes. Dat is hier een ware delicatesse blijkbaar. Daar moeten we op af. Heeeeee te laat, éénmaal bij het buffet is iemand ons al voor geweest. De dame komt naar het buffet en vraagt of wij ook French toast met warme appel willen. Nou daar hebben wij wel trek in.

We vragen ons tijdens het ontbijt af wat we gaan doen. Aan het eind van de middag begint de zondagmarkt in de straat van ons hotel. Het besluit is snel genomen en het wordt een lazy sunday. Een beetje relaxen, een stukje wandelen, hier en daar een koffietentje induiken als het te warm is en als klap op de vuurpijl een voetmassage en aansluitend de zondagavond markt. We hebben dus van alles op de planning staan. Eerst na het ontbijt een beetje nieuws lezen en vervolgens in de middag gaan we erop uit om een heerlijke koffie te drinken met iets lekkers bij een leuk tentje om de hoek. Jammie dat smaakt wederom (gisteren waren we hier ook al) voortreffelijk.

Koffie met wat lekkers

Na al die calorieën moeten we natuurlijk wel in beweging komen. We besluiten een stuk van de route van gisteren te lopen en aansluitend naar de voetmassage te gaan.

Een inkijkje tijdens de wandelingZo doe ze dat in Thailand

We hadden het  de dames van vorige week tenslotte beloofd om bij hen terug te komen. Daar aangekomen zijn er alleen andere masseuses aanwezig dan vorige week. We nemen weer plaats in de stoelen en binnen een paar minuten zijn we vertrokken. Het is zo heerlijk om een uur lang aan je voeten te laten friemelen.

Voetjes masseren, heerlijk

🔴 Voor bewegende beelden zie de laatste video.
We verheugen ons al op Bangkok, daar gaan we elke dag voor massage. We komen vast helemaal losgemaakt en lenig terug aan in Nederland. Na de massage gaan we terug naar het hotel en in de straat worden de eerste contouren van de avondmarkt al zichtbaar. Nog even opfrissen en we gaan ons gereed maken om te gaan eten. We hebben geen zin in Thais en dus wordt het een Italiaans restaurant met een hoge score op tripadvisor en buiten de toeristen straten. Het kan dan meevallen of ontzettend tegenvallen. In ons geval valt het 100 % mee. De eigenaar is Italiaans en er komen ook veel mensen eten die in het Italiaans aangesproken worden. Dan krijgen we het idee dat het wel goed zal zijn als de Italiaanse toerist hier ook komt eten.

Een Italiaans voorgerecht. Het smaakte voortreffelijk

De voorgerechten waren subliem en we weten niet eens hoe ze heten. Als hoofdgerecht hebben we ieder een vertrouwde pizza gegeten. Die was ook erg lekker. We besluiten de dag met een wandeling over de zondagavond markt.

De avondmarkt

Nu gaan we de tassen herschikken want morgen vliegen we naar Bangkok om daar nog een paar dagen ons te vermaken. Dus…….wil je weten wat we daar gaan doen blijf ons dan volgen.

1. Eddy en Inge:
    11 juni 2023
    Voor jullie zal de hitte/vochtigheid in Nederland een peulenschil zijn dan! Dus gewoon jullie principes volhouden en geen airco aan 😅 Natuurlijk blijven we jullie volgen op weg naar Bangkok!
  2. Ilse:
    11 juni 2023
    Tis hier ook ook erg warm. Nu nog 30 graden inde avond..
    geniet nog lekker van de laatste dagen!
  3. Hans en Berry:
    13 juni 2023
    Dat gaan we zeker doen. Bangkok is een plaats waar we allebei graag komen.
  4. Anita:
    11 juni 2023
    Heb genoten van jullie mooie verhalen en foto´s in het mooie Thailand
    Goede reis naar Bangkok en nog hele fijne dagen
    Ik geniet nog lekker een paar dagen mee van jullie avonturen in Bangkok
  5. Erna:
    12 juni 2023
    Wat was het leuk , soms hilarisch jullie te volgen in Thailand😅💫👍😘
  6. Hans en Berry:
    13 juni 2023
    Fijn dat je mee hebt kunnen genieten. En wij genieten van de reacties die we krijgen.
  7. Pieta van Dalen:
    12 juni 2023
    Fijn om al jullie avonturen te lezen en te zien goed om dit mee te mogen maken ! En hans ik maar ploeteren met diversen in de rouwbegeleiding Maar gelukkig zijn er de reis verslagen🙏veel plezier in Bangkok en ik blijf jullie volgen lieve groet uit een warm serooskerke.
  8. Hans en Berry:
    13 juni 2023
    Daarom vind ik het fijn om nu even ver weg te zijn. Na deze week msg ik ook gelijk aan de bak wat de rouwbegeleiding betreft. Maar nu nog even tijd voor Berry en mezelf.
  9. Pieta van Dalen:
    13 juni 2023
    Dat snap ik helemaal !!!!