Dagje relaxen in Pai

9 juni 2023 - Pai, Thailand

Dit plaatsje kunnen we gerust het Chersonissos van Thailand noemen. Hier komen alle backpackers samen om te feesten. Dat hebben we afgelopen nacht wel gemerkt. Na het rustgevende van de jungle in Mae Hong Son zitten we nu midden in het feestgedruis van Pai.

We zitten in een straat waar er tot in de vroege uurtjes gefeest eigenlijk wordt om de hoek bij walkingstreet. Vannacht voor het eerst met oordopje in geslapen omdat het gestamp van de muziek na 0.00 uur gewoon doorgaat. Maar het voordeel is dat hier van alles te krijgen is en er een gezellige sfeer hangt. Met van alles  bedoel ik ook echt van alles. Er zijn hier zelfs legale cannabis shops. Dit hebben wij al eerder gezien (in Bangkok) en Peter heeft ons verteld dat het sinds een paar jaar gelegaliseerd is. Overal zie je hier backpackers lopen met een grote rugzak op de rug en de Britten met een fles bier in de hand op zoek naar een goedkoop hostel. Het lijkt net of de wereld van rugzaktoeristen hier samenkomt.

Vanaf dit moment zal onze trip redelijk rustig verlopen. We staan op het gemak op en maken ons gereed voor het ontbijt wat in de lobby en op het terras genuttigd kan worden.

Het ontbijt

Het was weer een geniet momentje van deze dag. Het ontbijt is hier weer zo luxe in vergelijking met ons ontbijt in Mae Hong Son. Na heb ontbijt gaan we ons gereed maken voor de trip van vandaag. We gaan naar Pai Canyon en naar een Chinees dorpje. Om klokslag 10.00 uur staat Peter voor de deur van het hotel. Wij hebben onze wandelschoenen meegenomen om op Pai Canyon te lopen. Pai Canyon wordt gekscherend ‘de tegenhanger van de Grand Canyon’ genoemd.  Pai Canyon is een schilderachtige kloof met extreem smalle paden langs afgronden die wel 50 meter diep zijn. Het uitzicht over de vallei is schitterend.

Pai CanyonPai Canyon

Rondom zonsondergang is het er ontzettend druk. Deze morgen hebben we Pai Canyon zo goed als voor onszelf. We kijken er even rond en lopen een stukje over een Canyon met de breedste paden. Dit is wellicht niet zo avontuurlijk van ons maar wel een stuk veiliger. We willen vanmiddag ook nog aan het gebak en de cocktails. We laten de smalle Canyons graag over aan het jongere grut wat ongetwijfeld minder gevaar ziet dan wij.Na de foto’s gaan we terug naar het busje en we vertrekken richting het Chinese dorpje nabij Pai.

Eigenlijk hadden we in de planning om naar het Chinese dorp Ban Rak Thai te gaan wat op de grens met Birma ligt. Omdat we hoorden over onveilige gebieden langs de grens dachten we dat het verstandig zou zijn dit eerst te checken op Nederland wereldwijd. En inderdaad dit gebied is alleen geschikt voor noodzakelijke reizen. We hebben dus besloten hier niet heen te gaan en het te doen met de onderstaande foto van internet.

Het Chinezen dorp waar we niet geweest zijn

⤴️ Chinees dorpje waar we dus niet geweest zijn.
Wij gaan naar het Chinese dorpje net buiten Pai. Daar aangekomen blijkt het niet veel meer te zijn dan het Volendam van Pai.
⤵️ Chinees dorpje waar we dus wel geweest zijn.

Chinezen brugChinees dorpje wat we bezocht hebbenHet Chinezen dorp waar we wel geweest zijn

Ook hier kun je in traditionele kledij op de foto. Helaas moeten we de foto van ons in de aantrekkelijke Chinese traditionele kledij aan jullie voorbij laten gaan. Ze hadden helaas onze maat niet 😉. Terug in het busje vraagt Peter of we nog een waterval willen bezoeken maar dat hebben we niet zoveel trek in. We stellen voor om terug te gaan naar Pai.

Terug in Pai hebben we de rest van de middag voor onszelf. Deze vullen we in met relaxen, slenteren over walkingstreet, cappuccino met gebak en een cocktail met nacho’s.

Aan de koffie met gebak, let op de achtergrond hoe kitscherigMacho’sOnze cocktail, piñacolada en gin tonic

We hebben vandaag vooral aan de inwendige mens gedacht. Morgen gaande terug naar Chiang Mai en nemen we afscheid van Peter die vervolgens aanzijn trip terug naar Bangkok begint.

1. Anita:
    Heerlijk relaxdagje en cocktails
  2. Eddy en Inge:
    10 juni 2023
    We zitten te lezen hoe jullie genieten van het ontbijt en tegelijk naar je gezicht te kijken op de foto in de tekst te..... Er moet iets mis zijn geweest met het eiproduct van de dag, de koffie of een zure toetje of zo!? Haha, waarschijnlijk niet zo lekker geslapen kan ik me voorstellen. Wel krijgen we zin om ook eens een mooi resort in de zon te boeken wat er zo mooi en luxe uitziet. Geniet er van samen.
  3. Hans en Berry:
    10 juni 2023
    Het is geen van de genoemde dingen geweest . Het was een zuur en onbekend sapje ………. Haha.